E-URZĄD

e-doręczenia

To cyfrowy odpowiednik listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Dzięki niemu urzędy, firmy i obywatele mogą bezpiecznie i wygodnie wysyłać i odbierać ważne dokumenty online – z taką samą mocą prawną jak tradycyjna przesyłka polecona.

Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń

1. Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.

2. Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.

3. Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.

4. Podaj adres e-mail do powiadomień.

5. Kliknij przycisk Aktywuj.

Na adres e-mail otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.

Ważne! Gdy aktywujesz skrzynkę, będziesz otrzymywać korespondencję od podmiotów, które już używają e-Doręczeń.

 

Przesłanie pisma ogólnego do GOPS za pośrednictwem ePUAP:


W celu przesłania przez Państwa pisma ogólnego do naszego Ośrodka należy wykonać następujące czynności:

1) Założyć bezpłatne konto na platformie ePUAP postępując zgodnie z zamieszczonymi w serwisie instrukcjami,

2) Zalogować się do portalu przy użyciu własnego loginu i hasła,

3) Przejść do usługi "Pismo ogólne do podmiotu publicznego",

4) Wybrać opcję "Załatw sprawę",

5) Po otwarciu formularza w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo" należy wpisać "długołę" na drugiej pozycji powinien wyświetlić się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, a następnie zatwierdzić znaleziony podmiot,

6) Wypełnić udostępniony formularz elektroniczny (i ewentualnie dodać załącznik) oraz opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, a następnie wysłać.

 

Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w podpisywarce.

 

Przesłanie wypełnionego wniosku drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP.

Jak to zrobić krok po kroku:

Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek

Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej. Jeśli masz już skompletowane dokumenty przejdź do kroku 3.

Krok 2: skompletuj dokumenty

Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej.

Krok 3: podpisz dokumenty w podpisywarce

Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany! Brak podpisu na dołączonym dokumencie sprawia, że jest nieważny.

Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w podpisywarce.

Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml lub pdf. Jak otworzysz format xml będzie nieczytelny, aby go rozczytać wrzuć go do podpisywarki. 

Skany dokumentów wyłącznie z podpisem tradycyjnym wysłane ścieżką ePUAP nie są ważne.

Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP

Wybierz opcję "Zaloguj się".

Krok 5: wybierz jedną z metod logowani

Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.

Krok 6: weryfikacja Twoich danych

Krok 7: wybierz "Katalog Spraw"

Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”

Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”

Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”

Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola

"Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo" należy wpisać "długołę" na drugiej pozycji powinien wyświetlić się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, a następnie zatwierdzić znaleziony podmiot,

Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację

Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).

Krok 13: wybierz „Dalej”

Krok 14: kliknij przejdź do podpisu

Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym” (jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym” (jeśli masz podpis elektroniczny)

Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.

Projekty

Strony w dziale: