e-doręczenia
To cyfrowy odpowiednik listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Dzięki niemu urzędy, firmy i obywatele mogą bezpiecznie i wygodnie wysyłać i odbierać ważne dokumenty online – z taką samą mocą prawną jak tradycyjna przesyłka polecona.
Jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń
1. Zaloguj się do serwisu mObywatel.gov.pl.
2. Otwórz zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym.
3. Kliknij przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
4. Podaj adres e-mail do powiadomień.
5. Kliknij przycisk Aktywuj.
Na adres e-mail otrzymasz informację, że skrzynka jest aktywna i możesz z niej korzystać.
Ważne! Gdy aktywujesz skrzynkę, będziesz otrzymywać korespondencję od podmiotów, które już używają e-Doręczeń.
Przesłanie pisma ogólnego do GOPS za pośrednictwem ePUAP:
W celu przesłania przez Państwa pisma ogólnego do naszego Ośrodka należy wykonać następujące czynności:
1) Założyć bezpłatne konto na platformie ePUAP postępując zgodnie z zamieszczonymi w serwisie instrukcjami,
2) Zalogować się do portalu przy użyciu własnego loginu i hasła,
3) Przejść do usługi "Pismo ogólne do podmiotu publicznego",
4) Wybrać opcję "Załatw sprawę",
5) Po otwarciu formularza w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo" należy wpisać "długołę" na drugiej pozycji powinien wyświetlić się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, a następnie zatwierdzić znaleziony podmiot,
6) Wypełnić udostępniony formularz elektroniczny (i ewentualnie dodać załącznik) oraz opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, a następnie wysłać.
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w podpisywarce.
Przesłanie wypełnionego wniosku drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP.
Jak to zrobić krok po kroku:
Krok 1: pobierz i wypełnij wniosek
Pobierz interesujący Cię wniosek z naszej strony internetowej. Jeśli masz już skompletowane dokumenty przejdź do kroku 3.
Krok 2: skompletuj dokumenty
Skompletuj potrzebne dokumenty zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie internetowej.
Krok 3: podpisz dokumenty w podpisywarce
Uważaj! To ważny krok, a jest często pomijany! Brak podpisu na dołączonym dokumencie sprawia, że jest nieważny.
Dokumenty, które wymagają podpisu takie jak np. oświadczenia, formularze czy wnioski podpisz profilem zaufanym w podpisywarce.
Pamiętaj, żeby zapisać na swoim komputerze podpisany dokument, który później wyślesz jako załącznik przez ePUAP. Poprawnie podpisany dokument jest w formacie xml lub pdf. Jak otworzysz format xml będzie nieczytelny, aby go rozczytać wrzuć go do podpisywarki.
Skany dokumentów wyłącznie z podpisem tradycyjnym wysłane ścieżką ePUAP nie są ważne.
Krok 4: wejdź na stronę logowania do EPUAP
Wybierz opcję "Zaloguj się".
Krok 5: wybierz jedną z metod logowani
Możesz się zalogować poprzez profil zaufany lub e-dowód.
Krok 6: weryfikacja Twoich danych
Krok 7: wybierz "Katalog Spraw"
Krok 8: wybierz „Sprawy ogólne”
Krok 9: kliknij na „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”
Krok 10: kliknij na „Załatw sprawę”
Krok 11: wypełnij odpowiednio wymagane pola
"Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo" należy wpisać "długołę" na drugiej pozycji powinien wyświetlić się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Długołęce, a następnie zatwierdzić znaleziony podmiot,
Krok 12: dodaj załączniki, czyli swój wypełniony wniosek oraz dokumentację
Pamiętaj o podpisaniu w podpisywarce załączonych dokumentów (w których ze wzoru wynika, że wymagamy podpisu).
Krok 13: wybierz „Dalej”
Krok 14: kliknij przejdź do podpisu
Krok 15: kliknij „Podpisz podpisem zaufanym” (jeśli masz profil zaufany) lub „Podpisz podpisem kwalifikowanym” (jeśli masz podpis elektroniczny)
Na tym etapie czasami pojawiają się problemy i nie pojawia się okno podpisu. W takiej sytuacji spróbuj odświeżyć okno lub cofnąć się i przejść jeszcze raz do podpisu. Sprawdź czy wszystkie pola są nadal wypełnione.